Teniste Kondisyon ve Çalışma Önerileri

Tenis-kondisyon-fitness

TENİSTE KONDİSYON ve ÇALIŞMA ÖNERİLERİ

        Öncelikle herkese merhaba.Bir tenis sporcusunun antrenmana çıkarken en önem ve dikkat etmesi gereken;antrenman planı olmadan sahaya çıkmamasıdır. İster veteran bir oyuncu olun, ister pro bir oyuncu olun; Antrenman planı olmadan başarılı sonuç almanız imkansıza yakındır. Antrenman sürenizden en iyi şekilde yararlanmak için çok iyi bir planlamaya ihtiyacınız olacaktır. Tenis kondisyonu söz konusu olduğunda  , en iyi strateji dengeli bir stratejidir. Tenis kondisyon planınıza denge getirmek, performansınızı artıracak, sakatlanmamanıza yardımcı olacak ve motive ve taze kalmanız için ihtiyacınız olan çeşitliliği sağlayacaktır. İşte nasıl yapılacağına dair Courtmax blog takipçilerine bir özet:
Kendilerini nasıl eğiteceklerinden emin olmayan birçok oyuncudan en iyisi nasıl olurum diye arayış içeresinde olduklarını, kendilerinden defalarca duymuşuzdur . 
Bazı hikayelerde ise, çocuklarını bir yetişkinmiş gibi eğiten, sanki yaşı büyük bir sporcuymuş gibi sınırlarının çok üzerinde egzersiz yaptıran, bilinçsizce antrenman almasını sağlayan ebeveynlerle doludur ve olmaya da devam etmektedir. Bir yandan da Tenis kondisyon çalışmalarında olumlu kazanımlar elde etmek için neredeyse yeterince antrenman yapmayan oyunculardan da çok bahsedilir.
Gerçek şu ki, günümüz de işleri nasıl doğru yapacağınızı bilmek çok zor. Bunu size rahatlıkla söyleyebilirim ki teknoloji ve spor biliminin gelişmesi o kadar hızlı oluyor ki bu hıza erişmek için devamlı takipte kalmak ve kendinizi daima geliştirmek gerekiyor.

    İşte tenis için ideal antrenman planınızı oluşturmanıza yardımcı olacak bazı ipuçları. 

En İyi Tenis Kondisyon Planı Nasıl Olmalı?

1.PLANLAMA:Bir antrenmana başlamadan önce ayıracağım sürede neler yapmalıyım sorusunu önceden kendimize sormalı ve planlama yapmadan antremana başlanmamaldır.Planlama ideal olarak şunları içermelidir:
Esneklik / Hareketlilik
Kuvvet antrenmanı
Kardiyovasküler eğitim
Çeviklik
Hız
Güç dayanıklılığı
Bu oturumları bir plan halinde organize etmek için öncelikle başlangıç ​​noktanızı belirlememiz gerekiyor.

        Önce en zayıf halkanızla başlamak her zaman en iyisidir.Kondisyon testi , neyin en çok dikkat gerektirdiğini bulmanın en iyi yoludur. Test, dikkat edilmesi gereken alanları ve ayrıca güçlü olduğunuz alanları nasıl belirlediğinizdir. Nerede olduğunuzu bilmek önemlidir, böylece gitmek istediğiniz yere ulaşmak için bir plan yapabilirsiniz! 
Mevcut fiziksel durumunuzu belirledikten ve nereye gitmek istediğinizi - hedefinizi belirledikten sonra, bir antrenman planı oluşturmanın zamanı geldi.
Bu plan birkaç şey tarafından belirlenir;
Güçlü ve Zayıf Yönler - focus noktanız nedir?
Zaman - eğitime ne kadar zaman ayırabileceğiniz.
Kaynaklar - spor salonuna erişim, ekipman, antrenman alanı, destek - eğitmen, ebeveyn, vb.
Yaralanma - geçmiş ve şimdiki yaralanmalar.

        Bunları belirledikten sonra, eğitiminizi bunların etrafında planlayabilirsiniz. 
Tenis kondisyon antrenmanlarını oluşturmanıza yardımcı olacak birine sahip  değilseniz, ihtiyacınız olan yapıyı sağlamanıza yardımcı olacak bir kondisyonere sahip olmanızda fayda olacaktır. Çalışacağınız tenis kondisyoneri,sizin için nasıl antrenman yapacağınızı ve öğrenmenize aynı zaman da sizin en iyi şekilde oynamanız için gereken fiziksel gerekliliklerle donatılmanıza yardımcı olmaya yetecektir. 

2. PERFORMANS  - Olabildiğince sık antrenman yapın ve oynayın. Bu dengeyi doğru tutturmak önemlidir. Çok fazla oynamak sizi yakacak ve yeterince oynamamak sizi geri tutacaktır. Bunu enerji seviyenizle ölçebilirsiniz. Kendinizi harika hissediyorsanız yani, iyi bir enerjiye sahipseniz ve sakatlıklardan uzak duruyorsanız sahaya her adım attığınızda bu iyiye işarettir.
Her oyuncunun farklı olduğunu düşünmeliyiz, hepimizin farklı ihtiyaçları ve kısıtlamaları var. 
Buradaki amacımız, saha dışı antrenman planınızı tamamlayıp en iyi saha içi antrenman planını yapmak. Dengeyi yaratın! 

3. TOPARLANMA  - Bu, çoğu oyuncu için muhtemelen en hafife alınan alandır. Antrenman yapıyor ve tenis oynuyorsanız, asgari olarak açma- germe (haftada en az üç kez), Roler(haftada en az üç kez) ve sıcak Epsom tuzu banyosunu (bir kez)gibi toparlanma planınız olmalıdır. Sağlıklı beslenmek ve susuz kalmamak da etkili tenis toparlanması için önemlidir,Antrenman biliminde bunlar temel bilgilerdir.

        Toparlanma konusunda sizinle bazı bilgileri paylaşmak istiyorum. Çoğu oyuncu köpük yuvarlama, germe vb. sevmez, bu bir angarya gibi görünüyor! Aslında toparlanmanın bir sonraki seansa veya maça hazırlanmanın ilk adımı olduğudur, gerçekten de bunu yapmak için tasarlanmıştır. Az önce ne olduğuyla (geçmişle), bundan sonra ne olacağıyla (gelecekle) ve buna en iyi nasıl hazır olabileceğinizle ilgili olmalıdır.Böyle baktığımızda tamamen farklı bir boyutta tenis oynamaya başlayacağınıza eminiz. 
Toparlanma evresi için ipucu:
Dinlenmenizi en rahat durumda olacağınız zaman yapın, örneğin yemek yedikten, sıcak bir duş aldıktan sonra günün sonunda. Bunu yaparken biraz televizyon izleyin veya müzik dinleyin veya bir arkadaşınızı arayın.Ortamınızı eğlenceli bir yer haline getirin! 
Tenisinize dengeli bir yaklaşıma sahip olmak, kortta geçirdiğiniz zamanı en üst düzeye çıkarmanızı ve arada iyi hissetmenizi sağlayacaktır. Sizin için en iyi olanı bulun ve sürekli olarak iyileştirmeyi hedefleyin.
 
4. YENİDEN DEĞERLENDİRME -  Her 6 ayda bir neler olup bittiğini değerlendirmek için zaman ayırın. Kendinize şu soruları sormaktan kaçınmayın;

Yaptığım şeyden zevk alıyor muyum?
İlerleme kaydediyor muyum?
Fiziksel ve zihinsel olarak iyi hissediyor muyum? 
Neyi daha iyi yapabilirim? 
Bu soruları yanıtlamak, kondisyon eğitim planınızı geliştirmenize yardımcı olacak ve doğru yönde ilerlemenizi sağlayacaktır. 

İdeal tenis antrenman planınızı nasıl oluşturacağınıza dair bazı basit gerçekler ve ipuçları kısmi olarak bunlardır. 

Pek çok insan tenis kondisyonunu geliştirmek için çok az şey yapıyor, daha fazla vurmanın anahtar olduğunu düşünüyorlar ki bu gerçek olmaktan çok uzak kalıyor.
 

Etiketler: Teniste Kondisyon ve Çalışma Önerileri,Tenis ve Fitness,tenis,kondisyon,fitness
Ocak 14, 2022
Listeye dön
Çerez Kullanımı

Sizlere en iyi alışveriş deneyimini sunabilmek adına sitemizde çerezler(cookies) kullanmaktayız.